Любим Корфу

Едва ли някой би се очудил от поредното ми пътуване из гръцките ширини. Всеки път, едвам дочаквам да стъпя в Гърция, а преди всяко пътуване стомаха ми е приютил цяло ято пеперуди. Още от първия път, когато посетих Гърция, сърцето ми остана там. Не на едно място, а в лекотата у хората, в усмивките им, в цветовете из улиците, в тюркоазените води… И оттам си започнах традицията всяка година поне веднъж да посещавам Гърция, на ново място или на някое любимо, нямз значение. Действа ми като презареждане, отрезвяване. Връщам се много вдъхновена, но и леко натъжена, че отново е свършило прекалено бързо…. и така до следващия път. А сега е ред да ви разкажа за един невероятен остров – Корфу.

В Корфу се озовах за първи път по време на един от любимите ми семинари из Гърция, преди около 4 години. Тогава имах много малко време на острова, но това не попрече, той да ме плени с автентичност и история. Бях силно решена да се върна там за повече време. И така сътворих осемдневно шеметно приключение по Корфу. Съставих маршрут, обхождащ целия остров, което само по себе си означава страааашно много обикаляне и нови места всеки ден. Но точно това обожавам, създало ми се е като мания от семинарите.

След обстойно проучване и изготвяне, създадох перфектния за нас маршрут, по който ще ви разведа сега.

Ден 1

Още щом кацнахме, започна великото обикаляне. От летището се отправихме директно към най – западната точка на острова – Кавос. За да ви го опиша най – просто, това е Слънчака в Корфу. Безчет пияни британци, барове един до друг, туристически заведения, викове и понякога припаднали тийнове преди обяд хаха… Но освен тази си страна, Кавос има и очарователна плажна ивица, както и много кокетни местенца.

Настанихме се в нов и приятен хотел – Nuevo Vista Boutique Hotel. Беше на много комуникативно място, с чисти стаи, басейн, градина и бар, в който да отпочинеш преди вечеря, след плаж или пък да се насладиш на някой коктейл. Първата вечер се поразходихме и си харесахме едно много сладурско барче – Home Kavos, на което останахме верни и трите дена, докато бяхме в Кавос. Прекрасна атмосфера и страхотни коктейли!

Повечето заведения, които си заслужават тук, са затворени през деня и отварят в късния следобед, нещо типично за Гърция. Тогава се активизират и местните. По тях се водехме за избора си, защото от предишните ни пътувания съм разбрала, че където има турсти не се сяда. Вечеряхме в Pavlos Steakout Taverna, едно от малкото автентични места в града.

Ден 2

На следващия ден хапнахме закуска набързо, взехме си кафе и се запътихме да разгледаме града. Към обяд си наехме бъги(наем 62€ + 15€ бензин) и се отправихме да обикаляме по близките скрити плажове – Issos, Marathias, Gardenos. Не бях се возила досега на бъги, уникално ее! Съвет – облечете си нещо с дълъг ръкав и скрит гръб и се намажете обилно със слънцезащита, още преди да излезете от хотела. Няма да усетите кога сте изгорели по пътя.

След като обиколихме няколко плажа и се поплицикахме в кристалните води, огладняхме и започнахме да търсим нещо приятно и типично гръцко за хапване. И открихме едно прелестно бижу из маслиновите горички – таверна Ελιά. Влюбихме се! Великолепна обстановка, супер лъчезарни собственици, а храната беше умопомръчаващо вкусна! Наядохме се като царе с пресни миди, откопод, салата и пийнахме по едно узо, за да разхладим страстите. За всичко това платихме около 40€. Таверната е хита в градчето, което не е никак голямо. За вечеря винаги са пълни, но по обяд, когато точно отварят, е спокойно и прохладно. Тръгнахме си от там толкова щастливи и заредени, че си обещахме задължително пак да я посетим.

Вече с нови сили, се отправихме към още две спирки – Mikro Nisi Beach и Arkoudillas Viewpoint. На Mikro Nisi пийнахме следобедно фрапе и се поохладихме с плуване. Почти нямаше други хора и успяхме да релаксираме доста добре.

Arkoudillas пък ни разкри неземна гледка, от която ни бе трудно да си тръгнем. За да стигнете до най – добрата точка трябва малко да се покатерите, но ви обещавам, заслужава си!

Отправихме се към хотела да си починем малко и да се оправим за вечеря. Разходихме се из вечерен Кавос и поразпитахме къде има хубава таверна. Местните ни пратиха на плажа, където се намира най – старата таверна в града – Roussos. И най – огромната, ако ме питате ха. Има няколко нива само отвън. Вътре даже не съм влизала, но къщата изглежда огромна. Персонала е изцяло местен и ги уцелихме леко нацупени, но храната и гледката бяха невероятни! Вечерята ни излезе 45€.

Ден 3

За този ден бяхме запланували разходка с лодка до Паксос и Антипаксос(70€). Организаторите ни взеха от хотела и ни закараха директно на пристанището, където ни чакаше двуетажния ни превоз. И тук съветвам да се намажете обилно със слънцезащита, защото доста духа докато се движите, а палубите са открити, особенно горната, на която има пейки. Ние се позиционирахме там. Доста подрусваше горе, но пък имаше страхотна видимост.

Разгледахме пещерите на Антипаксос, разказаха ни доста интересни истории и ни преведоха през едната. Преживяването беше много вълнуващо. После спряхме в една лагуна да поплуваме и да починем.

След това се отправихме към Паксос, където имахме спирка за обяд. Самият остров е малък, но много кокетен. Имахме уговорена таверна от организаторите на пътуването, която се оказа страхотна – храната много вкусна и хората супер лъчезарни. Това направи престоя ни там още по – приятен. Платихме 42 за обяда.

Имахме около 3 часа след обяда за разходка и плаж на острова. Плажът бе малък и каменист, както и доста претъпкан. Заради голямата жега не стояхме много там, а отидохме на разходка, намерихме страхотно джелато и кафе в Capriccio.

Следобяд се отправихме обратно към Кавос, прибрахме се да се освежим и отидохме да хапнем по един гирос за вечеря. След това посетихме любимият ни бар, като за изпращане, защото това бе последната ни вечер в Кавос. Останах със смесени чувства от града като цяло, видяхме хубави неща и си прекарахме много добре, но не мисля, че бих го посетила отново.

Ден 4

Сутринта хапнахме в една приятна пекарна и хванахме автобуса за столицата на Корфу. Там се настанихме в страхотен лофт – Sky Loft Corfu Old Town Apartments. Намира се в стария град, на 5 минути от централната улица. Локацията му само е малко криминална, но на фона на всички други красоти и незадържането ни там, не обърнахме внимание. Домакина беше много мил и ни посрещна с усмивка, помогна ни да си качим багажа и ни остави куп комплименти.

Насладихме се набързо на апартаментчето и излезнахме да хапнем и да се разходим из Корфу, докато още бе светло. Успяхме да стигнем до няколко места преди да се стъмни, а след това се насладихме на вечерния порт. Никога не подценяваме едно място вечер, има много приказни локации, които могат да се посетят по тъмно.

Ден 5

Този ден бе за разглеждане на източните плажове. Станахме рано и се отправихме към първата спирка – Сидари или по известен като Канала на Любовта. Представлява малък канал, с не толкова кристални води, но пък е рай за любителите на скачането от скали. Под едната има тунел, който не посетих лично, но изглеждаше интересно и беше препълнен почти през цялото време. Поради малкия размер на плажчето, през повечето време бе доста претъпкано, но по обяд се изпразни.

Преди да продължим към следващата спирка, решихме да хапнахме вкусна мусака. Ресторантчето бе почти празно, но ястията бяха вкусни. Сезонът там точно започваше и нямаше много туристи. Сити и усмихнати, поехме към плаж Mpataria в Касиопи. Прекрасен каменист плаж, съставен от мраморно бели малки камъчета. Толкова кокетен, но без водни обувки сте загубени. Аз нямах и няколкото влизания във водата ми се сториха като мъчения хаха.

Поради неподготвеността ми, решихме да се поразходим из градчето и да се скрием от жаркото слънце. Много цветно и спокойно, заобиколено от живописна природа.

Привечер се върнахме в Корфу и отидохме да разгледаме крепостта на града. От няколко места в нея се разкриват зашеметяващи гледки. Вътре малко прилича на замръзнал във времето малък град, но е много красиво и гледката към залеза бе зашеметяваща.

Ден 6

Планът за деня бе да посетим прехваления Paleokastritsa(освен, че е малък е много скъп и претъпкан), La Grotta, Agios Georgios, Porto Timoni, Afionas, Cape Drastis и Loggas, но поради жегата и отдалечеността на няколко от тях, намалихме списъка. И се радвам, защото освен, че навъртяхме малко повечко километри, намерихме едно тихо плажче, което така ни омагьоса, че прекарахме почти целия следобед там.

Когато се прибрахме в апартамента следобяд, бяхме доста изморени и решихме да отскочим набързо за по едно сувлаки и да прекараме тази вечер по – лежерно. Взехме си хубаво местно вино и домашни маслини и се прибрахме в прекрасния лофт, да се насладим на гледката от голямата капандура(снимка на гледката – заглавната) 🙂

Ден 7

Деня го бях планувала да е по – лежерен от останалите, като имапе само 3 места за посещение – двореца Ахилеон, който се оказа затворен; вятърната мелница, която пък бе в реконструкция и летището, за което се знае колко е инстаграмъбъл. Буквално самолетите минават над главата ти. А в същото време самото летище е доста малко, даже първоначално се чудех как събира толкова самолети, защото трафика си е сериозен. Точно до летището е и манастира Panagia Vlacherna. Така, след отпадането на първите две спирки, решихме да предизвикаме себе си и да вървим пеша до летището, което бе на около 30 минути от апартамента ни. Добре, че тръгнахме рано сутринта, защото докато стигнем вече бях направила тен, а бе само 11 часа.

На самата точка за снимки имаше страашно много хора и ни отне около 40 минути докато успеем да заснемем перфектния кадър. А през това време, се насладихме на усещането от преминавашите на такава близост самолети.

След като се върнахме в града и установихме, че все не успявахме да го разгледаме обстойно, решихме да му отделим повече време. След велико пазаруване на подаръци и магнитчета, отидохме да видим какво представлява градския плаж, като очаквахме нещо невзрачно, а реалността тотално ни изненада! Скрит в една от пресечките на главната улица, е като изкаран от списание – огромна водна шир, приятно заведение, местенце за всякакъв тип посетители – шезлонги и масички за по – капризните, пейки и люлки за младите, скали и плътна сянка за бохемите. Останахме в шок, какво сме имали под носа си и чак в този момент сме го откривали. Отделихме му заслужено целия остатък от деня.

Ден 8

Последният ни ден в Корфу. Хвана ме меланхолията и грам не ми се тръгва. Полета ни бе по обяд и имахме малко време да си кажем чао с острова. Хапнахме и пийнахме фрапе за последно, разходихме се из пустите улици и тръгнахме пеша към летището(25 минути от центъра).

Корфу е място, богато на история, архитектура, преживявания, цветове, аромати. Място, което няма да те остави да скучаеш и на всеки завой ще ти показва нещо ново и интригуващо. Перфектен избор е както за любителите на градските бягстра, така и за тези,които обичат уединени места с повече природа. Най – живописен е по Великден, когато тук честванията са като никъде другаде. Надявам се да успея да ги видя скоро, защото града по това време се пръска по шевовете и ако не сте си направили резервация поне 6 месеца преди това, няма как да се вредите. А за всичко друго оставете острова просто да ви разкаже 🙂

Добрe дошли,

Нямам търпение да ви споделя комичните си преживявания и незабравимите моменти!